GERONTOLOŠKI CENTAR NIŠ

Gerontološki centar Niš se nalazi u ulici Radnih brigada 15. u Nišu, u neposrednoj blizini Osnovne škole „Ćele kula“ i Vojne bolnice u Nišu.

Smeštajni kapacitet je 286 korisnika na stalnom smeštaju i 6 u prihvatnoj stanici. Od toga najveći deo smeštajnog kapaciteta je namenjen osobama kojima je neophodna tuđa nega i pomoć.

Zaposleni su raspoređeni po službama i to:

  • Služba socijalnog rada
  • Služba zdravstvene zaštite, nege i higijene
  • Služba opštih, pravnih i tehničkih poslova
  • Služba ekonomskih, knjigovostveno-finansijskih poslova, nabavke i uskladištenja
  • Služba ishrane
  • Služba vaninstitucionalne zaštite.
  1. U službi socijalnog rada rade socijalni radnici, psiholog i radni terapeuti.
  2. U službi zdravstvene zaštite, nege i higijene rade lekari, medicinske sestre – tehničari, fizioterapeuti, negovatelji, peglarke- pralje, šivač, frizer i spremačice.
  3. U službi opštih, pravnih i tehničkih poslova rade pravnici, administrativni radnici, radnici održavanja i portiri.
  4. U službi ekonomskih, knjigovodstveno- finansijskih poslova, nabavke i uskladištenja rade šef računovodstva, analitičar kupaca, blagajnik, magacioner i nabavljač.
  5. U službi ishrane rade kuvari, serviri i pomoćni radnici u kuhinji.
  6. U službi vaninstitucionalne zaštite rade nutricionista, domaćica kluba, serviri i spremačica.

DELOKRUG RADA USTANOVE

Gerontološki centar Niš je ustanova socijalne zaštite za zbrinjavanje odraslih i starih. Počeo je sa radom prvih meseci 1973. godine najpre kao Dom penzionera i invalida rada. Od 1990. godine proširuje svoju delatnost i pored smeštaja pruža i usluge vaninstitucionalne zaštite i to Pomoć u kući – dopremanje obroka u stan korisnika, Dnevni boravak – Klub za stare i Prihvatnu stanicu i Prihvatilište. Raspolažemo sa dva smeštajna objekta, koja su međusobno povezana, i pružaju različit komfor stanovanja. Od trokrevetne sobe sa zajedničkim spratnim kupatilima do dvokrevetne garsonjere sa terasom. Prostorije za stanovanje su prilagođene korisnicima u zavisnosti od stepena podrške koji im je potreban u zadovoljavanju osnovnih životnih potreba. U ustanovi se pruža nega zavisno od stepena podrške koji je potreban, kao i celodnevni nadzor za dementne osobe.

USLUGE SMEŠTAJA I NEGE

Korisnicima su na raspolaganju sobe različitog komfora stanovanja. U starom objektu postoje jednokrevetne, dvokrevetne i trokrevetne sobe sa spratnim kupatilima, zajedničkim čajnim kuhinjama, trpezarijama i dnevnim boravcima na svakom spratu. Nameštaj u sobi je u skladu sa važećim Pravilnikom o bližim uslovima i standardima za pružanje usluga socijalne zaštite ( „Službeni glasnik RS“, broj 24/11). U novom objektu korisnicima su na raspolaganju dvokrevetne garsonjere, sa svojim kupatilom, čajnom kuhinjom i najveći broj sa svojom terasom. Na svakoj etaži smeštaja u novom objektu postoji trpezarija i zajednički dnevni boravak.U prizemlju se nalazi biblioteka i izdvojen prostor radne tarapije. Postoji posebna sala za kulturne, verske i druge manifestacije, frizerski salon, prodavnica, ambulanta i sala za fizikalnu terapiju. Korisnicima je na raspolaganju i dvorište sa oko 6000 m2 uređene zelene površine.

SOCIJALNO PSIHOLOŠKA POMOĆ I PRAVNA PODRŠKA

Aktivnosti usmerene ka očuvanju potencijala korisnika, realizuju se u skladu sa mogućnostima korisnika, kapacitetima korisnika, individualnim planom i uskladu sa procenom potreba korisnika i određenim stepenom podrške, a sprovode se kroz individualni, timski stručni rad i rad sa grupama i to sa sledećim ciljevima:

  • podrške u izgradnji i održavanju pozitivnih odnosa sa drugim licima u okruženju
  • obezbeđivanje i pružanje pravne pomoći i podrške u skladu sa potrebama Organizovanje radno-okupacionih i edukativnih aktivnosti koje podstiču sticanje novih znanja i veština
  • podrške u održavanju kontakta sa biološkom porodicom i drugim licima značajnim za korisnika
  • razvoj veština za prepoznavanje i rešavanje problema korisnika.

Svi korisnici usluga imaju pravo na:

  • potpuno korišćenje svojih ličnih, građanskih, pravnih i potrošačkih prava
  • na kvalitetnu uslugu u skladu sa svojim potrebama
  • na sve informacije o svom zdravstvenom stanju kao i lečenju koje se može dobiti
  • na ophođenje sa dostojanstvom i poštovanjem, na život bez diskriminacije i ugrožavanja, bez obaveze osećaja zahvalnosti prema onima koji im pružaju usluge nege i smeštaja
  • na svoju privatnost
  • mogućnost da nastave da poštuju svoje kulturne i verske običaje, biraju i održavaju društvene i lične veze
  • Na žalbu unutar ustanove, kao i nadležnim organima

Korisnici usluga preko Saveta korisnika mogu da utiču na kvalitet usluga koje se pružaju u ustanovi, da izraze svoje primedbe i žalbe, kao i predloge za unapređenje postojećih usluga.

ISHRANA

Ishrana je pod nadzorom nutricioniste, usklađena sa zdravstvenim stanjem i potrebama korisnika. Sastoji se iz tri obroka, uz dve užine po potrebi. Jelovnik izrađuje Tim za ishranu korisnika koga čini: rukovodilac službe ishrane (nutricionista), socijalni radnik, glavna sestra, nabavljač, magacioner i jedan predstavnik korisnika.

Na svakom spratu i pored svake trpezarije je istaknut trenutno važeći jelovnik. Korisnici mogu svoju ishranu da usklade sa sa svojim zdravstvenim stanjem, verskom pripadnošću ili navikama.

FRIZERSKO-BERBERSKE USLUGE

Zavisno od zdravstvenog stanja korisnika frizersko berberske usluge se pružaju u sobi korisnika ili frizerskom salonu. Brijanje korisnika koji to ne mogu sami, obezbeđuje se dva puta nedeljno. Šišanje jedanput mesečno, minival za korisnice dva puta godišnje.

PRANJE I PEGLANJE VEŠA

Po prijemu veš korisnika se markira i obeležava na ime korisnika. Usluge pranja i peglanja veša obavljaju se u vešernici. U odnosu na određeni stepen podrške potreban korisniku, veš odnosi sam ili isti sakupljaju i odnose i vraćaju zaposleni. Lično i posteljno rublje i odeća korisnika pere se prema potrebi a najmanje jedanput u sedam dana.

POMOĆ PRI SVAKODNEVNIM POTREBAMA

Aktivnosti pomoći i podrške usmerene ka zadovoljavanju osnovnih potreba i osiguranju bezbednog i prijatnog okruženja korisnika, i u skladu sa procenom potreba korisnika obuhvataju:

  • Pomoć u oblačenju i presvlačenju
  • Pomoć pri hranjenju i obavljanju lične higijene ( tuširanje i kupanje)
  • Pomoć pri kretanju
  • Pomoć pri održavanju higijene usne šupljine, nogu i noktiju
  • Pomoć pri obavljanju fizioloških potreba
  • Pomoć pri održavanju higijene kreveta i prostora
  • Čišćenje zajedničkih prostorija, soba i pripadajućih sanitarnih prostorija
  • Pomoći prilikom održavanja prostora u kojem borave i staranja o ličnim stvarima
  • Po potrebi pratnja korisnika do potrebnih službi van ustanove
  • POMOĆ U REHABILITACIJI

Rehabilitacija se obavlja u sali za fizikalnu medicinu i u sobama korisnika i sprovodi se po nalogu fizijatra. Podrazumeva sledeće:

  • kineziterapiju ( postavljanje u korektivni položaj, primena korektivnih i ortopedskih pomagala, vežbe na spravama, utrljavanje masti i gelova)
  • elektroterapiju
  • ultrazvučnu terapiju
  • magnetoterapiju
  • terapiju bioptron lampom
  • terapiju infraruž lampom
  • terapija toplim parafinom
  • hladna pakovanja

POMOĆ U OSTVARIVANJU I PRUŽANJU ZDRAVSTVENIH USLUGA

U ostvarivanju i pružanju zdravstvenih usluga učestvuju zdravstveni radnici, u skladu sa uslugama iz domena primarne zdravstvene zaštite.

Od ostalih usluga u vezi sa ostvarivanjem prava iz zdravstvene zaštite, korisnicima se vrši nabavka lekova koji se nalaze na važećoj listi lekova Fonda zdravstvene zaštite za čiju nabavku nije potrebna nikakva participacija, kao i pratnja korisnika do zdravstvenih ustanova u kojima je potrebno da ostvare neku uslugu iz domena zdravstvene zaštite.

Kontakt informacije:

  • Radnih brigada 15
  • Nis
  • Srbija
  • 18000
  • 018/222 981
  • info@gcnis.rs
  • -

Radno vreme

  • Ponedeljak:
  • Utorak:
  • Sreda:
  • Četvrtak:
  • Petak:
  • Subota:
  • Nedelja: